Schoolplan

De ontwikkeling van het onderwijs

De Troubadour beschrijft in het schoolplan de doelen voor de komende 4 jaar. Het huidige schoolplan loopt van 2020 t/m 2024. Daarnaast vertaalt de school de doelen uit het schoolplan naar een jaarplan. In het jaarplan worden de doelen voor dat schooljaar SMART omschreven. Om de doelen te realiseren hebben we drie leerteams gevormd, waarbij ieder leerteam z’n eigen doelen uit het jaarplan heeft. Een leerteam is een groep leerkrachten die op een onderzoeksmatige manier werken aan de verbetering van ons onderwijs aan uw kind. Ze doen literatuuronderzoek, veldonderzoek, analyseren wat ze gezien en gelezen hebben, maken een verbeterplan, nemen het team mee in dit plan en evalueren wat ze gedaan hebben.

Er zijn 3 leerteams op onze school en iedere leerkracht zit in een leerteam:

Kwalitatief onderwijs

Dit leerteam houdt zich bezig met gewoon goed onderwijs in taal en rekenen. Bijv. de instructievaardigheden van leerkrachten, werken vanuit hoge verwachtingen en bijvoorbeeld het uitzoeken van de nieuwe rekenmethode.

Kansrijk onderwijs

Dit leerteam houdt zich bezig met gelijke kansen voor alle leerlingen, wereldburgerschap, internationalisering, Engels en inclusief onderwijs.

Toekomstgericht onderwijs

Dit leerteam houdt zich bezig met het vergroten van eigenaarschap van leerlingen, bijvoorbeeld door een nieuwe weektaak vorm te geven of leerlingen meer zicht te geven op hun eigen ontwikkeling.

De leerteams worden aangestuurd door een voorzitter en één van de MT leden. Er zijn regelmatig leerteamvergaderingen om te werken aan de oriëntatie, implementatie, realisatie en evaluatie van de doelen van dat schooljaar.

Via onderstaande button kunt u het schoolplan en het strategisch beleidsplan van SKPO downloaden.